ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΕΥΧΟΣ 2- ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι- Η ΕΛΛΑΣ ΕΧΑΣΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ-ΜΑΡ.2000

Μεγαλοπαρασχευϊάτικος θρῆνος δέν θά ἀκουστῇ ἀπό

τούς πιστούς μόνον κάθε Μεγάλη Παρασκευή. Δονεῖται ἣ

ἀτμόσφαιρα συμπάσης τῆς Ἑλλάδος νυχθημερόν ἀπό τόν

θρῆνον «φωνή ἐν Ραμᾷ ἠκούσθη, θρῆνος καί κλαυθμός καί

ὀδυρμός πολύς”

Ῥαχήλ κλαίουσα τά τέκνα αὐτῆς, καί οὐκ ἤθελε παρα-

κληθῆναι, ὅτι οὔχ εἰσιν». (Ματθ. 2.18)

«Ἔχασε | μάνα τό παιδί καί τό παιδί τή μάνα». «Ἢ

Ἑλλάδα ἔχασε τά παιδιά της».

Πόθεν;

– Ἐκ τῆς μιχρότητος τῶν μεγάλων.

– Ἐκ τῆς σπανιότητος τοῦ φαινομένου τῆς ὡριμότητος, ἐξ

ἧς τά παιδαρολογήματα τῶν ἐνηλίκων. Δέν δύνανται νά

ἐμπνέουν, διότι οἱ γονεῖς των ἐνηλικιώνονται χωρίς ὡρί-

μανσιν καί πεθαίνουν ἄγουροι.

– Ἐκ τῆς ἀντιστρόφου ἀναλογίας τῆς κοινωνικῆς θέσεως

καί τῆς ἐντιμότητος.

– Ἐκ τῆς μή ἐπιστροφῆς εἰς τάς ἐπάλξεις τοῦ «ἀσώτου

πατρός» καί τῆς ἀσώτου μητρός (ὑπό τήν κυριολεκτικήν

χαί μεταφορικήν ἔννοιαν).

– Ἐκ τῆς καμπίσιας ζωῆς ὅλων μας καί τῆς διατροφῆς μας

μέ τά «κεράτια».

– Ἐκ τῆς ἐπιστρατεύσεως τῆς κακοηθείας διά τήν κατα-

πολέμησιν τῆς ἀληθείας, ὡς μή ὥφελε, καί οὐχί ἀντι-

στρόφως.

– Ἐκ τῆς ἀσυνεπείας «λόγων και ἔργων» τῶν δῆθεν

ταγῶν τῆς κοινωνίας καί τῆς ἐντεῦθεν ὑπό τῶν νέων

ἀναπληρώσεως τῶν νεανικῶν ἰδανικῶν διά πληθύος

ἐρζάτς, εὐτελοῦς-μηδαμινῆς ἀξίας.

– Ἐκ τῆς ἀφθόνου προώρου χομματικοποιήσεως τῶν νέ-

ων μας.

– Ἐκ τῆς σαρχοποιήσεως πάσης τῆς ἀνθρωπίνης ὑποστά-

σεως «..«καί θέλω ἀποστρέφει στό πρόσωπό μου ὅτι

σάρχες εἰσί…»

– Ἐκ τῆς ἀποποινιχοποιήσεως τῶν ἐχτρώσεων χκαί τῆς

μοιχείας.

– Ἐκ τῆς θεσμοθετήσεως τοῦ αὐτομάτου διαζυγίου.

– Ἐκ τῆς ὡραιοποιήσεως τῆς συζυγιχῆς ἀπιστίας.

– Ἐκ τῆς ἐξυμνήσεως τῶν προγαμιαίων σχέσεων καί δή

διά χειλέων Ἱεραρχῶν ἀχόμη.

– Ἐκ τῆς εἰδωλοποιήσεως τοῦ σέξ καί τῆς ἀναγωγῆς τού-

του ἀπό μέσου χαί ὀργάνου ὑψίστης λειτουργίας τοῦ

ἀνθρωπίνου ὀργανισμοῦ εἰς σκοπόν τῆς ζωῆς.

– Ἐκ τῆς ἐμπνεύσεως πνεύματος ἀνευθυνότητος καί

πνεύματος «ἀγέλης».

– Ἐκ τῆς ψυχικῆς διαστροφῆς, ὥστε τό χαχόν νά θεωρῆται

καπατσοσύνη.

Τί φρίκη !

᾿Αληθινή τραγωδία ἑνός πανταχόθεν πικραμένου

λαοῦ. Ποῖος σύγχρονος Σοφοκλῆς, Εὐριπίδης ἤ Αἰσχύ-

λος θά δυνηθῇ νά διατραγωδήσῃ τήν τραγική μοῖρα

αὐτοῦ τοῦ λαοῦ;

«Ἄν μέ ρωτήσουν, εἶπε ὁ Ἀλεξάντερ Ζολτσενίτσιν τό

1978 ὁμιλῶντας πρός τούς Ἀμερικανούς φοιτητάς στό Πα-

νεπιστήμιο Χάρβαντ, ἄν μέ ρωτήσουν μήπως θέλω νά προ-

τείνω στή χώρα μου σάν πρότυπο τή Δύση, ὅπως εἶναι σή-

μερα, θά πρέπει νά ἀπαντήσω μέ εἰλικρίνεια ἀρνητικά.

Ὄχι, δέν μπορῶ νά συστήσω τήν κοινωνία σας, σάν την

ἰδανική γιά τήν μεταμόρφωσιν τῆς δικῆς μας. Εἰς τήν Δύσιν

ὑπάρχει ἣ ἐξασθένισις τοῦ χαραχτῆρος τοῦ ἀνθρώπου, εἰς

τήν Ἀνατολή ἣ ἀτσάλωσίς του. Γιά τόν λόγον αὐτόν, ἣ με-

ταμόρφωσις τῆς κοινωνίας μας, σύμφωνα μέ τήν δικήν σας,

σήμαινε μέν ἀνύψωσιν σέ ὡρισμένα σημεῖα, σέ μερικά

ἄλλα ὅμως – ἀλλά τόσο πολύτιμα- θά σήμαινε πτῶσιν».

Εἰς τό Κίεβον ξεκαρφώνουν τά πατώματα τῶν οἰκιῶν

τῶν διά νά κατασκευάσουν τά φέρετρα τῶν ἐκ τοῦ Τσέρ-

νομπίλ νεχρῶν οἰκείων των.

Αὐτές οἱ ἀποσπασματικές «ἐν πολλοῖς ἀφοριστικῶς»

εἰκόνες συμπληρώνουν κάπως διαγραμματικῶς τό τραγι-

κό «πορτραῖτο» τοῦ αἰῶνος μας. Αὐτός θά εἶναι περίπου

ὁ ἀπολογισμός τοῦ αἰῶνος μας. Αὐτός θά εἶναι μᾶλλον ὁ

«ἐπικήδειος», πού θά ἁρμόζῃ εἰς τήν θανήν τοῦ 20οῦ

αἰῶνος μας. Μέ αὐτάς τάς ἀποσκευάς ὁ 20ός αἰών, ὁ αἰών

μας, θά ὑποδεχτῆ τόν 21ον αἰῶνα. Ἀλλοίμονον ! Θεέ μας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *