Εθνικά ΘέματαΤο Τάμα του ΈθνουςΦωτεινή Γραμμή

Η ΚΡΙΣΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΟΙ ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΣ ΤΑ ΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΠΙΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΥΕΛΠΙΔΕΣ – ΒΛΑΣΤΑΡΙΑ

Εἰς τὴν καθημερινὴ ἠλεκτρονικὴ ἐφημερίδα γιὰ τὴν Παιδεία www.esos.gr  καὶ εἰς τὸν σύνδεσμο:

https://www.esos.gr/arthra/68599/statistika-stoiheia-morion-panelladikon-exetaseon-gel-kai-epal-2020

διαβάζομε τὰ

Στατιστικά στοιχεία μορίων Πανελλαδικών Εξετάσεων

ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2020

τὰ ὁποῖα εἶναι ἄκρως ἀπογοητευτικά.

Παραδείγματος χάριν ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ :

ΜΟΡΙΑ                                                0 ΕΩΣ 7.000                16.250 ΕΩΣ 16.500     19.250 ΕΩΣ  19.500 *

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ 

ΣΠΟΥΔΕΣ                            23.76 %                           2,22 %                             0,06 %

ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ           17,95 %                           2,09 %                             0,05 %

ΣΠΟΥΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ                    17,45 %          …….1,92 %                            0,05 %

ΣΠΟΥΔΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ                     32,73 %                   ………1,55 %                0,01 %

*ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΑΝΩ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ   0,00 % !!!!!

Εὐτυχῶς ὅμως ὑπάρχουν καὶ οἱ ἐξαιρέσεις ποὺ μᾶς δίνουν ἐλπίδες.

Ὅλους αὐτοὺς τοὺς ἀθλητὲς καὶ πρωταθλητὲς τοῦ πνεύματος καὶ ὄχι τῆς ποδοσφαίρας καὶ τῶν ἄλλων τρισαθλίων συγκεντρώσεων προτιθέμεθα νὰ τοὺς ἐνισχύωμε μὲ ὑποτροφίες ἀναλόγως ποῦ θὰ ἐπιτύχουν, γιὰ νὰ ἀναδειχθοῦν.

Ὅπως

Α)Ο ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΣΙΓΚΟΥΔΗΣ

ΑΠΟ ΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ

τὸν ὁποῖον ἀνεκάλυψε τὸ Ἵδρυμά μας ἀπὸ τὴν ὁμιλία του εἰς τὴν ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝτὸν Σεπτέμβριον 2019 (βλ. ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ τεῦχος 81 σελ.63).

Συνημμένως ἡ μεστὴ πνευματικῶν νοημάτων προσγειωμένη  συνέντευξίς του  στὴνἔγκριτη ἱστοσελίδα pellanews.gr.

Β)ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ Κ…., ταπεινοφροσύνης ἕνεκεν δὲν θέλει νὰ ἀναφέρεται τὸ ἐπίθετόν του  ἀλλὰ μόνον τὸ δεύτερον βαπτιστικόν του ὄνομα , τὸ καὶ καλλιτεχνικὸν, Χρυσοβαλάντης.

(βλ. ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ τεῦχος 81 σελ.64 καὶ ὀπισθόφυλλον).

Γ) Ἐπ’οὐδενὶ λόγῳ ἐπιτρέπεται νὰ παραλείψωμε καὶ τὸ ὄνομα τοῦ τολμηροῦ ,,βλασταριοῦ,, Παναγιώτη Ο.…, ὁ ὁποῖος, ἄν καὶ 11χρονος, ρουφᾶ κυριολεκτικῶς τὰ κείμενα τῆς ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ καὶ τὰ διαδίδει παντοῦ.

Πολλοὶ μᾶς τηλεεφωνοῦν ὅτι κατενθουσιάσθησαν ἀπὸ τὶς ὡμὲς καὶ ρεαλιστικὲς ἀλήθειες ποὺ προβάλλει τὸ περιοδικό μας ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ, τὴν ὁποίαν εὑρῆκαν παραδείγματος χάριν εἰς τὸ προσκύνημα τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς Τεμπῶν.

Ἐξιχνιάσαμε τόν… δράστη: εἶναι ὁ 11χρονος Παναγιώτης, ὁ ὁποῖος ἂναμένει δέματα μας μὲ τὴν ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ διὰ νὰ κάνῃ παντοῦ ἱεραποστολές!!!!…

Ἄν ζῶμε καὶ ἄν μᾶς ἐπιτρέψουν νὰ πραγματοποιήσωμε τὴν Πολυαρχειρατικὴ Θείαν Λειτουργίαν καὶ  Πανήγυριν εἰς τὸν Ἅγιον Παῦλον Ἀροανίας Καλαβρύτων τὴν 26.9.2020, ὀφείλομε νὰ ἀνακηρύξωμε καὶ τὰ τρία αὐτὰ παιδιὰ ὡς Ἐξοχωτάτους Πρέσβεις Καλῆς Θελήσεως ὑπὲρ τοῦ Τάματος τοῦ Ἔθνους.

Καὶ διατὶ ὄχι;

Αὐτὰ τὰ παιδιὰ πρέπει νὰ γίνουν παράδειγμα πρὸς μίμησιν γιὰ ὅλα τὰ Ἑλληνόπουλα!!!!!….

                                                                       ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ  ΤΗΛ. 210-3254321

Γιαννιτσά

Ο αριστούχος Πέτρος Σιγκούδης από τα Γιαννιτσά μιλά στο pellanews.gr

Από pellanews στίς 17 Ιούλιος, 2020 – 16:46

του Παύλου Νεκτάριου Παπαδόπουλου

Ένας υποψήφιος, πλέον επιτυχών και αριστούχος, με ωριμότητα και πραγματική σκέψη. Ένας άνθρωπος, όπως όλοι όσοι είναι στην ηλικία του συνειδητοποιημένοι, που η ψυχολογία παίζει σοβαρό ρόλο στον δρόμο για την επιτυχία. Αν την «δαμάσεις» θα πας…καβάλα στ’ άλογο. Και έτσι πρέπει. Ένα παιδί, που κλείνει την πόρτα του σχολείου και ανεβαίνει σε ανώτερο σκαλοπάτι, σκεπτόμενος το μέλλον και θέτοντας νέους στόχους κι όνειρα. Ο Πέτρος Σιγκούδης μπήκε πλέον στο λαμπρό «σύμπαν» των αριστούχων και μιλά στο pellanews.gr.

~ Πώς έζησες τις εξετάσεις με τον covid να…παραμονεύει, κάνοντας τη χρονιά κάπως διαφορετική;

Στην χρονιά αυτή βιώσαμε μία πρωτοφανή κρίση η οποία επηρέασε σε μεγάλο βαθμό όλους τους τομείς της ζωής μας. Έτσι και στην εκπαίδευση, τα σχολεία και τα φροντιστήρια έκλεισαν και αντικαταστάθηκαν από την επαφή μέσω μιας οθόνης. Ωστόσο, πέρα από την διαρκή αβεβαιότητα (στην διάρκεια της καραντίνας τουλάχιστον), ο εγκλεισμός μου έδωσε την δυνατότητα για περισσότερη επένδυση χρόνου στην μελέτη. Ο μεγαλύτερος εχθρός μου, ήταν το ψυχοπλάκωμα… όταν αυτό αντιμετωπίστηκε,  κατάφερα να ολοκληρώσω την ύλη και να ξεκινήσω τις επαναλήψεις οι οποίες εν τέλει είναι καθοριστικές. Σε όλο αυτό βέβαια βοήθησαν και οι καθηγητές μου σε σχολείο και φροντιστήρια οι οποίοι ποτέ δεν σταμάτησαν να στέκονται δίπλα μου και σε αυτούς οφείλεται ένα τεράστιο μέρος του τελικού αποτελέσματος.

~ Κατάφερες να πάρεις εκπληκτικούς βαθμούς και, ταπεινά, σου δίνουμε τα δικά μας συγχαρητήρια. Πώς βίωσες το κάθε μάθημα, την κάθε μέρα που πήγαινες για να γράψεις;

Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Δεν είμαι σε θέση να μιλάω για οποιαδήποτε επιτυχία ούτε βέβαια θέλω να γίνομαι αχάριστος. Το μεγαλύτερο στοίχημα στις πανελλαδικές εξετάσεις είναι να ξεπεράσεις τα όρια του εαυτού σου. Για αυτό άλλωστε προετοιμαζόμαστε αυτόν τον χρόνο και όχι μόνο. Επιπλέον, το σημαντικότερο δεν είναι να πετύχεις στις Πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά η επιτυχία στις Πανελλαδικές να μην είναι η μοναδική στην ζωή σου. Ποτέ κατά την διάρκεια της χρονιάς δεν ένιωσα το αίσθημα του άγχους και το γεγονός αυτό πιστεύω ότι με βοήθησε πολύ. Πέρα από την αγωνία πριν το πρώτο μάθημα (δυστυχώς ή ευτυχώς αυτό της έκθεσης), οι εξετάσεις κύλισαν ομαλά. Ειδικότερα, στο μάθημα της έκθεσης δεν ξαφνιάστηκα από την επιλογή του θέματος (βιβλίο) αλλά από την προτροπή για χρήση πρώτου προσώπου στην έκθεση, γεγονός σπάνιο έως και πρωτόγνωρο. Στα μαθηματικά τα θέματα ήταν αρκετά καλά διαμορφωμένα με έμφαση στην κλιμακούμενη δυσκολία. Από την άλλη, στην φυσική είχαμε θέματα με αρκετά περίπλοκες υπολογιστικές πράξεις στο θέμα Β, ένα αρκετά περίεργο θέμα Γ το οποίο περιλάμβανε το νεοεισακτέο κεφάλαιο του ηλεκτρομαγνητισμού και ένα σχετικά εύκολο, για τις προηγούμενες χρονιές, θέμα Δ. Τέλος, στο μάθημα της χημείας, σύμφωνα με εκτιμήσεις, είχαμε φέτος τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών. Μετά από κάθε μάθημα είχα τις αμφιβολίες μου αλλά ποτέ δεν μπήκα στον κόπο να κοιτάξω τις απαντήσεις πριν την πλήρη ολοκλήρωση όλων των μαθημάτων.

~ Πώς ένιωσες όταν είδες τα αποτελέσματα;

Τα αποτελέσματα ήρθαν αρκετά γρήγορα και με γέμισαν με ανάμεικτα συναισθήματα. Αφενός μεν, χαρά και ικανοποίηση για τα μαθήματα κατεύθυνσης (χημεία 19.4, φυσική 18.8, μαθηματικά 18.7) και αφετέρου δε προβληματισμό για το μάθημα της έκθεσης (12.4). Οι βαθμολογητές δεν βλέπουν τίποτα άλλο εκτός από έναν αριθμό στην διάρκεια της διόρθωσης και καλώς ή κακώς συχνά αντιμετωπίζουν ένα γραπτό ως έναν αριθμό. Το μεγάλο μου πρόβλημα είναι ότι βγαίνοντας από την αίθουσα έπειτα από την εξέταση της έκθεσης δεν ένιωσα ότι είχα ξεφύγει εκτός θέματος ή ότι αστόχησα σε κάποια άσκηση. Τελικώς, είμαι ευχαριστημένος με τον τελικό μου βαθμό έχοντας στο μυαλό μου ότι θα μπορούσα να είχα γράψει καλύτερά, αλλά σαφώς και αρκετά χειρότερα.

~ Τι σκέφτεσαι για το μέλλον;

Έχοντας αλλάξει αρκετές φορές άποψη για την πρώτη μου επιλογή στο μηχανογραφικό, τελικά κατέληξα στην τοποθέτηση της σχολής των ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών στην  κορυφή των επιλογών μου. Σίγουρα, προτιμάω την πόλη της Θεσσαλονίκης για τις σπουδές μου, αλλά η πιθανότητα μετακίνησης μου στην επαρχεία (Βόλο, Ξάνθη) μόνο άσχημη δεν μου ακούγεται. Η εισαγωγή μου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι μια νέα αρχή και θα ήθελα να την αντιμετωπίσω με την απαιτούμενη ωριμότητα και σοβαρότητα, χωρίς βέβαια να ξεχνάμε την τωρινή λούφα και καλοπέραση ελεώ καλοκαιριού και‘’μεταεξεταστικής’’ περιόδου. Μου αρέσει να θέτω στόχους και σιγά σιγά διαμορφώνω τους καινούριους μου καθώς οι προηγούμενοι είτε έχουν επιτευχθεί είτε έχουν αποτύχει είτε έχουν ξεχαστεί. Το μελλοντικό μου επάγγελμα αργεί ακόμα καθώς έφθασε η ώρα να αφοσιωθώ στην σχολή…

Υ.Γ. Παλαιότερα χρησιμοποιούσα τον όρο Πανελλήνιες για να περιγράψω τις εισαγωγικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εξετάσεις. Ύστερα όμως από μία συζήτηση με έναν Κύπριο καθηγητή Πανεπιστημίου κατάλαβα ότι ο ορισμός αυτός είναι πέρα για πέρα λανθασμένος. Με ρώτησε αν είναι Έλληνας, του απάντησα βεβαίως και έπειτα μου είπε ότι δεν είχε δώσει Πανελλαδικές εξετάσεις. Άρα με έκανε να καταλάβω ότι οι εξετάσεις αυτές δεν απευθύνονται σε όλους τους Έλληνες και μόνο (Πανελλήνιες) αλλά σε όλους τους κατοίκους της Ελλάδος (Πανελλαδικές).

Σας ευχαριστώ πολύ! Και εύχομαι σε όλους τους μελλοντικούς φοιτητές όχι απλά να εκπληρώσουν τα όνειρα τους αλλά να τους έρθουν ΟΛΑ με τον καλύτερο τρόπο για αυτούς, για την χώρα μας αλλά και για όλον τον κόσμο!

https://www.pellanews.gr/topikagiannitsa/ο-αριστούχος-πέτρος-σιγκούδης-από-τα-γιαννιτσά-μιλά-στο-pellanewsgr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *